Vargarnas Pakt
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vargarnas Pakt
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Andra spel vi gillar

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Gäst
Gäst




Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Andra spel vi gillar   Andra spel vi gillar I_icon_minitime2008-05-05, 23:33

Vilken sorts spel tycker ni om att fördriva tiden med - förutom Travian?

När det gäller datorspel är jag svag för äldre, omgångsbaserade strategispel samt även lite äldre rollspel. Just nu spelar jag Disciples 2 vid sidan om Travian. Det spelet är knappast dagsfärskt men bjussar ändå på många timmars episk underhållning. Andra spel som jag gillar är Age of wonders 2, Jagged Alliance 2, Civilization 1+2+3, Fallout 1+2, X-Com, Arcanum, samt Master of Orion 2.

Har även en Playstation 2 och där föredrar jag lite mer lekfulla sällskapspel som Guitar Hero, Ape Escape och Buzz Quiz men även actionspel som Resident Evil.
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Sv: Andra spel vi gillar   Andra spel vi gillar I_icon_minitime2008-05-06, 00:47

Guitar hero, århundradets spel??
Till överst på sidan Gå ner
sipahi
Admin
sipahi


Antal inlägg : 77
Registreringsdatum : 08-04-07

Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Sv: Andra spel vi gillar   Andra spel vi gillar I_icon_minitime2008-05-06, 17:06

Medieval Total War.. där snackar vi bortslösade timmar ehehe.. men underhållande va det å andra sidan.
Till överst på sidan Gå ner
https://vpakt.swedishforum.se
jojo5




Antal inlägg : 173
Registreringsdatum : 08-04-18

Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Sällskapsspel   Andra spel vi gillar I_icon_minitime2008-05-11, 23:12

Jag anser nog att spel som man spelar i verkliga världen är bäst bom

Sällskapsspel i olika former allt från "carcasonne", "powergrid" och "risk" till "med andra ord", "upp till bevis" och "absolut överens".

Har ni inte provat så är det att rekomendera. Vill ni ha förslag så är det bara att säga till. Har spelat många spel.
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Sv: Andra spel vi gillar   Andra spel vi gillar I_icon_minitime2008-05-12, 01:08

Bräd- och sällskapspel glömde jag pinsamt nog att ta med i mitt första inlägg.

Några favoriter där är Settlers, RoboRally, Ticket-to-ride och Turn&Taxis. I rätt sällskap blir även enklare spel som Fia-med-knuff och Uno hejdlöst roliga.

När jag gick i mellanstadiet och i början av högstadiet så ägnade jag även mycket tid åt de gamla papper-och-tärningsrollspelen Mutant samt Drakar&Demoner. Skulle inte alls ha något emot att spela lite sådana rollspel igen men tyvärr finns det inga i min bekantskapskrets som håller på med dylika spel.
Till överst på sidan Gå ner
jojo5




Antal inlägg : 173
Registreringsdatum : 08-04-18

Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Sv: Andra spel vi gillar   Andra spel vi gillar I_icon_minitime2008-05-12, 09:07

Roborally och Ticket är riktigt bra spel. Gillar du de spelen borde du prova "Alhambra" och "Powergrid". Det förstnämnda fungerar för alla det sista tar lite längre tid och är lite mer strategiskt tänkande och planerande.
Hur kundu du glömma denna sorts spel sunny
Till överst på sidan Gå ner
sixxxpack

sixxxpack


Antal inlägg : 289
Registreringsdatum : 08-06-10
Ålder : 39
Ort : Uppsala

Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Sv: Andra spel vi gillar   Andra spel vi gillar I_icon_minitime2008-06-10, 03:14

games.swirve.com
Där finns ett spel som heter Utopia och är hur kul som hellst... Jag har spelat det så länge jag kan minnas så om nån är sugen på att prova så kan jag hjälpa till Smile

Det är ganska liknande detta, man hamnar i ett kingdom med ca: 25 andra spelare från andra länder, så kan man kriga sig fram eller bara växa. Smile
Till överst på sidan Gå ner
joeyTribbiani

joeyTribbiani


Antal inlägg : 206
Registreringsdatum : 08-06-12

Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Sv: Andra spel vi gillar   Andra spel vi gillar I_icon_minitime2008-06-12, 16:08

Age of Empire II, det är det ultimata spelet. Sen är en del brädspel rätt kul. I goda vänners lag är Trivial Persuit TP riktigt kul. Eller som nån annan skrev t.o.m. UNO är kul med rätt medspelare
Till överst på sidan Gå ner
lenjo56
Admin
lenjo56


Antal inlägg : 478
Registreringsdatum : 08-04-14
Ålder : 52
Ort : Henån

Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Sv: Andra spel vi gillar   Andra spel vi gillar I_icon_minitime2008-06-12, 21:47

Testa uno-spinn om ni får möjlighet. DEt är ett jätte roligt spel och en utveckling av det vanliga uno.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Andra spel vi gillar Empty
InläggRubrik: Sv: Andra spel vi gillar   Andra spel vi gillar I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Andra spel vi gillar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Vargarnas Pakt :: Livet Utanför :: Fritt Forum-
Hoppa till: